tiistai 13. toukokuuta 2014

Pyöräilykausi startattu

Huolsin pyöräni tänä vuonna hyvissä ajoin tulevaa kautta varten. Ajelin sillä jo huhtikuun alussa, mutta sitten tuli pieni tauko takatalven ja lomien vuoksi. Pääsiäisen jälkeen aloitin sitten uudelleen, vaikka aamut olivat edelleen varsin viileitä.

Työmatkani on vähän päälle kahdeksan kilometriä, mikä on aika mukava matka. Sen ajaa noin puolessa tunnissa, joten ehkä vähän nopeammin kuin mitä bussilla menee. Haastavinta on se, että muistaa aina pakata kaiken tarpeellisen mukaan. Meikkien ja puhdistusaineiden lisäksi pitää miettiä päivän työasu ja mahdollisesti iltapäivällä tarvittavat sisäliikuntavaatteet. Kyllä nämä jo yhden pyörälaukun melkein täyttää. Sain töistä tosin juuri lokeron käyttööni, joten ajattelin kasata sinne oman survival kitin, jolloin kaikkea ei tarvitsisi aina kantaa mukana.

Toiveenani on ajaa vähintään 100 kilometriä viikossa. Työpaikkani on mukana Kilometrikisassa, joten sieltä näkee kätevästi, rikkoutuuko raja viikoittain. Käytän ajaessani yleensä Endomondoa, jolloin tiedän tarkkaan, millaisia matkoja ajan. Endomondosta on myös helppo kirjata matkat kisaan, jos ei ehdi vähään aikaan niitä kirjaamaan ja ajot alkaa muuten unohtua.

Pari ekaa viikkoa meni ajaessa oikein mukavasti, mutta viime viikon olin harmikseni sairaana ja jouduin jättämään kaiken liikunnan välistä. Uskoisin, että pääsen taas loppuviikosta normaalirytmiin, kovasti jo syyhyttäisi;)

Osittain tämä flunssa voi johtua siitä, että ajoin räntä- ja raesateessa pyörällä Porvooseen ja takaisin vapun jälkeisenä viikonloppuna. Järjestin miehelleni syntymäpäiväyllätykseksi romanttisen pyöräreissun, johon luontoäiti järjesti pieniä haasteita. Mutta kyllä se pyörä kulki huonommassakin kelissä ja onpahan nyt tullut ajettua ensimmäiset vähän pidemmät matkat (vajaa 50 km suuntaansa).

Kuva: Ida-Maria

Porvoo on kaupunkina todella symppis. Varasin huoneen Ida-Mariasta, joka on pieni Bed & Breakfast hotelli aivan Raatihuoneentorin laidalla. Todella mukava ja tunnelmallinen paikka. Kävimme illalla syömässä Ravintola Sinnessä. Alkuun suunnittelimme, että otamme 3 ruokalajin setin, mutta lopulta päädyimme hampurilaiseen;) Olimme ajon jälkeen sen verran poikki ja kello oli silloin jo lähempänä yhdeksään, että ajattelimme, ettemme jaksa syödä kovin myöhään. Eipä siinä, hampurilainen oli hyvää ja ravintola muutenkin viihtyisä. Lauantaina kiertelimme vanhassakaupungissa ennen kuin lähdimme ajamaan kotia kohden.Mukava reissu, vaikka kaatoikin petiin seuraavan viikon alussa;)